Opis projektu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Projekt „Nauczaj skuteczniej: szkolenia językowe dla nauczycieli szkół technicznych” realizowany w ramach programu FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ROZWOJU SPOŁECZNEGO 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Czas trwania projektu: 01.12.2023 – 31.05.2025

Numer umowy: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000144331

Kwota dofinansowania: 238 308,55 PLN, która obejmuje dofinansowanie w proporcji 82,52% budżet środków europejskich i 17,48% środków budżetu krajowego

Beneficjent: Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zgorzelcu

Organ prowadzący: Powiat Zgorzelecki

CELE PROJEKTU:

Rozwój kadry dydaktycznej

Podnoszenie jakości kształcenia

Włączanie działań międzynarodowych do kształcenia

Zarządzanie działaniami międzynarodowymi

Nauczyciele uczestniczący w kursach językowych poprawią swoje umiejętności językowe, co może pomóc im lepiej rozumieć i komunikować się z uczniami z różnych środowisk kulturowych.

Ponadto zyskają głębsze zrozumienie różnych kultur i zwyczajów, co z pewnością pomoże im stworzyć integracyjne środowisko uczenia się dla swoich uczniów.

Udział w programach mobilności pomoże nauczycielom rozwinąć pewność siebie w swoich umiejętnościach oraz w interakcjach z uczniami i kolegami z różnych środowisk, to wpłynie na polepszenie pracy zawodowej oraz wesprze planowanie i realizację projektów międzynarodowych. Szkoła, która wspiera programy mobilności nauczycieli, jest postrzegana jako otwarta na różnorodność i internacjonalizację, co z pewnością poprawia reputację i przyciąga uczniów z różnych środowisk kulturowych.

Koordynatorką projektu jest p. Monika Tymińska.

REALIZACJA:

Projekt obejmuje działania związane z podnoszeniem kompetencji kadry szkoły. Ze względu na destynacje i organizacje, z którymi współpracujemy w ramach mobilności zawodowych, wybraliśmy 3 kierunki: Irlandia, Malta, Hiszpania. Ma to związek z ogromną potrzebą doskonalenia kompetencji językowych i międzykulturowych nauczycieli.

Działania przewidują udział 18 nauczycieli w 10-dniowym kursie językowym. Nauczyciele będą przydzieleni do grup narodowościowo i kulturowo mieszanych, aby zwiększyć efekt udziału w mobilności. Stała ekspozycja na komunikację w j. obcym oraz przebywanie z nauczycielami reprezentującymi rożne kultury pomoże uzyskać wszystkie zaplanowane efekty uczenia się.

Podział będzie wyglądał następująco:

9 nauczycieli wyjedzie na Maltę, aby uczyć się j. angielskiego;

7 nauczycieli wyjeździe do Irlandii na kurs j. angielskiego;

2 nauczycieli wyjedzie do Hiszpanii na kurs j. hiszpańskiego;

REZULTATY:

podniesienie kompetencji językowych i międzykulturowych nauczycieli

zdobycie inspiracji i wiedzy, która zostanie wykorzystana do realizacji nowych projektów

wdrożenie tego typu mobilności na stałe do kalendarza szkoły

rozwój sieci partnerskiej

1. Umiejętności językowe (j. angielski lub j. hiszpański)

POZIOM KOMUNIKACJI: Czytanie, rozumienie, pisanie, wymowa.

PODEJŚCIE DO JĘZYKA: motywacja, kreatywność, odwaga w komunikowaniu się, przejmowanie inicjatywy.

UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE: komunikacja z innymi uczestnikami projektu, rozumienie instrukcji, prowadzenie spotkania lub uczestnictwo w spotkaniu, rozmowy telefoniczne, wymiana e-maili.

2. Umiejętności międzynarodowe

WIEDZA: kultura w danym kraju, język komunikacji, zwyczaje, styl życia, regulacje społeczne

UMIEJĘTNOŚCI: komunikowanie się w języku obcym, umiejętność adaptacji do życia w innym kraju, świadomość różnic kulturowych, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji międzykulturowych, zdolność do rozwiązywania problemów i konfliktów międzykulturowych

POSTAWY: łatwość w nawiązywaniu kontaktów w j. obcym, adaptowanie się do różnych sytuacji, radzenie sobie z codziennymi sytuacjami, przedsiębiorczość, branie inicjatywy.

 

Autor: Monika Tymińska

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2024-02-14
Data publikacji:2024-02-14
Osoba sporządzająca dokument:Monika Tymińska
Osoba wprowadzająca dokument:Monika Tymińska
Liczba odwiedzin:1405

Rozwiń Historia zmian

Data i godzina zmianyOsoba zmieniającaOpis zmianyPoprzednia wersja
2024-02-14 16:08:15Monika TymińskaDodanie informacjiOpis projektu